• Header Water

    De kracht van zuiver water!

    Word een onafhankelijke waterzuiveringscentrale en produceer zelf gezond en vitaal water! Bekijk hier onze waterfiltersystemen.

Waarom water drinken?

Het menselijk lichaam bestaat voor 70% uit water. Water vervult vele functies, waaronder het reguleren van de lichaamstemperatuur, het smeren van gewrichten, en het handhaven van de bloeddruk en elektrolytenbalans. Niet alleen is het drinken van water noodzakelijk voor een optimale gezondheid, maar gehydrateerd blijven is ook een geweldige manier om gifstoffen uit het lichaam te helpen verdrijven. Het probleem is dat voldoende water drinken makkelijker gezegd dan gedaan is.

Volgens de National Academy of Medicine (NAM) zouden mannen 2 liter en vrouwen 1 1/2 liter water zouden moeten drinken. Het onderzoek van de NAM omvat het vocht uit water, maar ook andere dranken en voedingsmiddelen die water bevatten. De exacte behoefte van elke persoon kan variëren op basis van activiteitsniveau en klimaat.

Van drinkwater naar gezond water

In leidingwater zitten veel stoffen die door menselijk handelen in onze drinkwater terechtkomen. Voor drinkwaterbedrijven zijn deze stoffen moeilijk te filtreren. Bovendien blijken ze na verloop van tijd gevaarlijker voor onze gezondheid dan gedacht. In het leidingwater zitten o.a.: bacteriën, parasieten, pesticiden (o.a. glyfosaat), PFAS, GenX, microplastics, meststoffen, fluoride, hormonen, drugs- en medicijnresten, zware metalen (o.a. lood, nikkel, koper) en aluminium. Een waterfilter helpt je om gezond en vitaal water te drinken en het smaakt nog beter ook!

Ruil je frisdrank in voor water

Frisdrank en energiedrankjes bevatten veel toegevoegde suikers. Dus in plaats van naar frisdrank te grijpen, kun je ook een flesje water met een natuurlijke smaak pakken. Als je probeert af te vallen, beperk dan de inname van toegevoegde suikers tot 5% of minder van de calorie-inname. Een enkele 8oz beker frisdrank kan deze limiet overschrijden, dus het is beter om de frisdrank gewoon helemaal over te slaan.

Verander positief van gedachten

Focus op de gezondheidsvoordelen die je zult bereiken als je het hydrateren van je lichaam onderdeel maakt van je dagelijkse routine. Onderzoek toont aan dat als je je doelen opschrijft, de kans groter is dat je ze bereikt. Schrijf drie redenen op waarom jij persoonlijk meer water moet gaan drinken. Bijvoorbeeld, je bent voortdurend vermoeid, en die constante hydratatie kan die oppepper zijn die je lichaam nodig heeft. Of je probeert af te vallen, dus water toevoegen kan de eerste stap zijn naar een gezonde levensstijl.

Ontwikkel je water gewoonte

Je kunt er op verschillende manieren voor kiezen om meer water in je routine op te nemen:

- Drink een glas of twee zodra je wakker wordt
- Drink een glas voor elke maaltijd
- Drink een glas na elke toiletpauze
- Drink een glas vlak voordat je gaat slapen

Als je er een vaste routine van kunt maken om een glas water te drinken, dan wordt het een vast onderdeel van je dagelijkse levensgewoonten. Water is zo essentieel dat je er niet over na wilt hoeven denken om er genoeg van te drinken. Als je drie maaltijden per dag nuttigt, kun je gemakkelijk 3 glazen water extra binnenkrijgen door elke maaltijd met een kopje te beginnen. Dit is ook een gemakkelijke techniek die mensen gebruiken om gewicht te verliezen, omdat ze meer kans hebben om zich vol te voelen met minder calorieën. We zijn gewoontedieren, maar wanneer je dit consequent 8-12 weken volhoudt zit het in je systeem en zijn je gewoonten veranderd!

Breng je water op smaak met fruitsmaakjes

Sommige mensen vinden de smaak van water een beetje saai en daarom grijpen ze vaak naar ongezonde alternatieven. Een eenvoudige manier om de smaak van water te verbeteren is om wat fruit in een glas water te doen en het te laten staan - hoe langer je het laat staan, hoe intenser de smaak. Enkele populaire smaken zijn aardbei-kiwi, citroen-limoen, en komkommer-munt. Je kunt ook poedersmaken kopen, maar het is belangrijk om op het etiket te kijken, omdat deze vaak kunstmatige zoetstoffen, grote hoeveelheden suiker of andere ongewenste ingrediënten bevatten.

Drink met een rietje

Het is efficiënter om water te drinken met een rietje dan alleen met de zuigkracht van je mond. Drinken met een rietje creëert een strak vacuüm, zodat u alleen vloeistof drinkt zonder toegevoegde lucht. Sommigen zijn tegen het gebruik van rietjes omdat er twijfelachtige materialen worden gebruikt, maar er zijn milieuvriendelijkere opties beschikbaar. Zo zijn er rietjes die 100% plantaardig zijn en geen petrochemische stoffen bevatten.

Eet voedsel met veel water

Je kunt drinken om meer water binnen te krijgen of je kunt eten om beter te hydrateren. Die salade kan je meer water geven dan je denkt, want sla bevat 96% water. Selderij en courgette zijn niet ver daarachter met beiden 95%. watergehalte. Kool bevat 92% water en watermeloen doet zijn naam eer aan door 91% h2o te bevatten.

Houd altijd een flesje water bij u
Een flesje water binnen handbereik helpt je om aan je dagelijkse behoefte aan water te voldoen. Je kunt hem altijd naast je computerscherm houden op het werk, in de bekerhouder van je auto tijdens het uur dat je heen en weer reist, en hem bij je houden als je later op de avond van prime time televisie kijkt. Op deze manier drink je de hele dag en avond door.

Let op: gebruik géén plastic flesje hiervoor. De flesjes geven microplastics af aan het water zo’n 94 tot 325 stukjes per liter.

  • Banner Onder 2560x600

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker juist werkt.